Annons
Nyheter

Zlatan klär upp norsk lågpriskedja

Norska klädkedjan Dressmann har knutit till sig den svenska fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic. Tillsammans ska de etablera ett eget varumärke inom sportsegmentet.(TT)
Publicerad 15 december 2014
””

Hur mycket stjärnans namn är värt är förstås svårt att säga, men många hundra miljoner kronor, enligt Olovzon.

Norska klädkedjan Dressmann har knutit till sig svenska fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic. Tillsammans ska de etablera ett eget varumärke inom sportsegmentet.

””
Annons

Men mycket mer än så vill han inte säga i dagsläget - inte när produkterna kommer att lanseras, vilken typ av varor det handlar om, eller om de kommer att säljas i Dressmanns butiker.

””

Att Zlatan väljer ett reklam- och affärssamarbete med ett lågprismärke behöver inte verka så konstigt som det ser ut, enligt Niklas Turner Olovzon.

””

Den norska klädfirman har tidigare använt sig av rockgudarna Rolling Stones i sin reklam.

””

Ibrahimovic har tidigare varit ganska sparsmakad med reklamuppdrag. Volvoreklamen fick dock enorm uppmärksamhet.

Och på sikt tror Niklas Turner Olovzon att Zlatan med sina relativt många näringslivsvänner kan bli en framgångsrik affärsman.

””

Så här säger Zlatan Ibrahimovic själv enligt en skriftlig kommentar:

"För mig är det stort att starta ett bolag inom sport tillsammans med Dressmann. Deras företagskultur och vinnarmentalitet matchar mig perfekt, att de dessutom är ett företag för folket gjorde valet av partner enkelt för mig", kommenterar Zlatan i ett pressmeddelande från företaget.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons