Annons
Nyheter
Växande missnöje med SJ
SJ får på nytt sämst betyg när Svenskt Kvalitetsindex (SKI) redovisar hur nöjda kunder olika transportbolag har.
Nyheter • Publicerad 10 december 2014
Förra året var kundernas bild av SJ något bättre än väntat, men i år har företaget backat på nytt och får endast 55,3 av 100 i betyg, en försämring med fem enheter från 2013.
Tillsammans med SAS toppar SJ också listan över kunder som upplevt förseningar. Hela sex av tio SJ-kunder säger sig ha blivit försenade. För SAS är samma siffra fyra av tio.
Annons
Bäst betyg i undersökningen får Bus4you och Sverigeflyg, med 81,1 respektive 79,1 i betyg.
"Gemensam nämnare för dessa bolag är enkelhet, smidighet och tillgänglighet. Det gäller inte bara själva resan utan också det som är runtomkring, det vill säga biljetter, ta sig till och från terminal eller liknande", säger Johan Parmler, vd på SKI, i ett pressmeddelande.
TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons